VTR (View-through Rate / Completion Rate)

VTR (View-through Rate / Completion Rate) – współczynnik osób, które obejrzały reklamę video do końca spośród tych, którym została wyświetlona. VTR wyrażony jest w procentach. Jego wysokość zależy głównie od atrakcyjności kreacji reklamowej, umiejętnego dopasowania grupy odbiorców oraz clutteru reklamowego, czy ilości spotów w bloku reklamowym. Zazwyczaj, wydawcy, poza ilością pełnych obejrzeń, są w stanie zaraportować również „ćwiartki”, a więc % ilość osób, które obejrzały 25%, 50% i 75% spotu reklamowego. Największa platforma dystrybucji treści video – YouTube – wprowadziła standard umożliwiający pominięcie niechcianej reklamy po 5 sekundach. W konsekwencji, View-through Rate dla reklam 30 sec. Na YT wynosi ok 35%, lecz możliwość pominięcia niechcianej reklamy spotkała się z życzliwym przyjęciem wśród internautów.

Wykorzystywanie: Internet