ATL (Above The Line)

ATL (Above The Line) – działania reklamowe prowadzone w mediach masowych. Media główne ATL to: telewizja, radio, prasa, outdoor (reklama zewnętrzna), Internet. Działania ATL pozwalają oddziaływać komunikacyjnie na konsumentów w szerokim zasięgu. Optymalizacja działań ATL uwzględnia m.in. optymalizację zasięgową oraz częstotliwości kontaktu, mając na względzie osiągnięcie częstotliwości efektywnej, rozumianej jako minimalna ilość kontaktów niezbędnych do osiągnięcia zamierzonego efektu dotarcia z komunikatem do odbiorcy. Działania ATL kluczowe są dla osiągnięcia efektywnego kosztowo, wysokiego zasięgu rażenia komunikacji w szerokich grupach docelowych. Wykorzystanie działań ATL wiąże się z koniecznością inwestycji większych budżetów mediowych. Komunikacja mediowa w mediach ATL powiązana jest zwykle z optymalizacją planowanych działań z wykorzystaniem optymalizacji CPP.

Wykorzystywanie: wiedza ogólna